loading...
زبان و ادبیات فارسی
فرامرز سنجری بازدید : 5528 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (10)

به نام دوست

دانش آموزان عزیز سال دوم دبیرستان

شرح در متن دروس نمیه ی اول کتاب ادبیات فارسی 2 به همراه معنی شعر ها و پاسخ خودآزمایی ها تقدیم شده است . امیدوارم مفید باشند!

شرح در متن نیمه ی اول کتاب ادبیات 2

معنی شعر ها

بارم بندی

شاد و سر بلند باشید !

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط DJ-MTU5 در تاریخ 1393/09/10 و 19:06 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد.چطوری؟منظور من چیز دیگه ای بود.چیزایی که شما سر کلاس ضبط میکنید صدای ناخوش بچه ها و سروصدا و ساکت باش و سسسسسسسس توشه.من منظورم این بود که تو خونه هر وقت بیکارید شعرا رو صحیح تلفظ کنید و بین هر بیت مکث 1 ثانیه ای بکنید که بتونیم صدا رو نگه داریم.هر زنگ حدود یه ساعت و نیمه و اینجوری حجم فایلا زیاد میشه.اگه تو خونه این کارو کنید زمان و حجم صدا ها کمتر میشه.
البته هر چی خودتون صلاح میدونید.خخخخخخخخخ
دوم تجربی یک.
دوستدار شما dj مهدی.شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
مدرسه نمونه شه ملک لا فتی(امام علی ع)
پاسخ : ممنوووون !
امیدوارم بشه

این نظر توسط آرش در تاریخ 1393/09/07 و 7:19 دقیقه ارسال شده است

اجازه فقط سفارشاتشو بگم غمگین باش تکراری نباش آخه هرچی تو اینترنت بود فرستادم براش....اجازه من امروز آزمون دارم برام آرزوی موفقیت کنید....من نمیدونم چرا اینقدر باشما راحتم..........خیلی باحالید اخه....
پاسخ : سلام آرش جان !!
پ ن پ .می خواستی بی حال باشم !!!
خدای مهربان نگهدار همه ی مادران باشد !!
من این شعر نصرالله مردانی رو درباره ی مادر دوست دارم:
مادر اي مريم بزرگ زمان
خرم از تو بهار ايمان است
قلب سرشار از عطوفت تو
روشن از آفتاب قرآن است
مادر اي كهكشان آينه ها
دستهاي تو شط خورشيد است
در طلوع نگاه خسته تو
برق رنگين كمان اميد است
مادر اي آفتاب هستي بخش
زير پايت بهشت جاويد است
دامن پاكت اي فرشته مهر
باغ آيينه گون توحيد است
برلبانت شكوفه هاي دعا
مي شكوفد سحر به بانگ اذان
روي رخساره ات ستاره اشك
مي دود با تلاوت قرآن
مي كند پر فضاي خانه زعطر
گل سجاده ات به وقت نماز
بانگ لله اكبرت در دل
بشكفاند شكوفه هاي نياز

این نظر توسط آرش در تاریخ 1393/09/07 و 6:45 دقیقه ارسال شده است

اجازه پیامای تبلیغاتیم میزارین چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میشه ی بیت شعر قشنگ بگید میخوام بفرستم برای مادرم مسافرت توروخدا......

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط زهرا در تاریخ 1393/09/04 و 18:36 دقیقه ارسال شده است

عاقبت خاک شود حسن جمال من و تو / خوب و بد میگذرد وای به حال من و تو
قرعه امروز به نام من و فردا دگری / میخورد تیر اجل بر پر و بال من و تو
مال دنیا نشود سد ره مرگ کسی / گیرم که کل جهان باشد از آن من و تو . . .
.میدونم براتون تکراری اما خیلی قشنگ خوشم اومدازش
پاسخ : چه شعر قشنگی !!!
ممنون !!!

این نظر توسط نظری در تاریخ 1393/09/01 و 4:52 دقیقه ارسال شده است

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا
من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام www.b2love.rzb.ir
دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون
موفق باشی
پاسخ : سلام
واقعا بعید با وجود همراه اول بازم کسی تنها باشه ( محض خنده بود دوست من )
با افتخار بگم که من سر زدم . بازم سر می زنم و با دقت بشتری مطالعه و بررسی می کنم .
برای ایده ها و کار فرهنگی که می کنی احترام بسیار قائلم .
شاد و سربلند باشید !!

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط DJ MTU5 در تاریخ 1393/08/25 و 22:24 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد خسته نباشی.من تو قرائت شعر ها ایراد دارم میشه یه کاری بکنید؟شعر ها رو بخونید و صداتونو ضبط کنید به بچه ها بدید یا امثال این کار ها...خلاصه فکری به حال افراد مثل من بکنید.چون درسا و مشغله هامون زیادن و از یادمون میره تلفظ فلان بیت یا کلمه چجوره.هر چه زود تر فکری بکنید اگه میشـــــــ-ــــ-ـــــهشکلکممنون از لطفتون.موفق باشید.
پاسخ : سلاام
کدوم کلاسی دلاور ؟
از قضا بعضی فایل ها رو در کلاس ضبط کردم . بعدا مراجعه کن تا در اختیار تو و دیگر دوستانی که تمایل دارند بگذارم
شاد باشید !!!!!!!

این نظر توسط پاپ آپ يخي در تاریخ 1393/08/08 و 14:38 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزيز! وبلاگت خيلي زيباست! شکلک

يک پيشنهاد عالي براي کسب در آمد از وبلاگت دارم. شکلک

سيستم کسب درآمد پاپ آپ يخي -- ثبت شده در ستاد ساماندهي

نرخ هر آي پي = 60 ريال
پاپ آپ اول = 30 ريال و دومي 30 ريال

تسويه حساب منظم و هفتگي - پاسخگويي و پشتيباني 24 ساعته

ابتدا وارد سايت شويد و ثبت نام کنيد
بعد از ثبت نام وبسايت خودتون رو ثبت کنيد تا تاييد بشه
بعد يک کد در قالب وبلاگتون قرار ميديد
بعد به ازاي هر بازديد کننده 60 ريال دريافت ميکنيد

همين حالا ثبت نام کرده و شروع به کسب درآمد کنيد!

پرداخت منظم و شمارش بالا از مزيت هاي سايت ماست

کافي است امتحان کنيد!

مطمئنم خوشتون مياد و راضي خواهيد بود!

منتظرما! شکلک

__

این نظر توسط mtu5 در تاریخ 1393/07/30 و 19:58 دقیقه ارسال شده است

استاد خسته نباشید ممنون از زحماتتون.خداییش چه انرژی دارید ساخت این همه پی دی اف.تدریس تو کلاسا.کارای روزانه.تماس گرفتن بچه ها.و...بعدش من مامانم 2 ساعته داره میگه آشغالا رو بزار دم در.هنوز نزاشتم.ایشالله سلامت باشید و با امتحاناتون اشکمونو در نیارید.
پاسخ : ممنووون mtu5
از لطف و محبت تو سپاسگزارم .
در پناه خدای مهربان !!!


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دل نوشته ها

    نوبت عاشقی است یک چندی

    گفتم آهن دلی کنم چندی

    ندهم دل به هـــیچ پیوندی

    وانکه را دیده در جمال تو رفت

    هرگزش گوش نشنود پندی

    خاصه ما را که در ازل بوده است

    با تو آمیزشی و پیوندی

    به دلت ، کز دلت به در نکنم

    سخت تر زین مخواه سوگندی

    یک دم آخر حجاب یک سو نه

    تا بر آساید آرزومندی

    ریش فرهاد بهترک می بود

    گر نه شیرین نمک پراکندی

    کاشکی خاک بودمی در راه

    تا مگر سایه بر من افکندی

    چه کند بنده ای که از دل و جان

    نکند خدمت خداوندی

    سعدیا دور نیک نامی رفت

    نوبت عاشقی است یک چندی


    فرهنگ و ادب

    راز زندگی

    غنچه با دل گرفته گفت

    « زندگی ، لب ز خنده بستن است

    گوشه ای درون خود نشستن است»

    گل به خنده گفت :

    « زندگی شکفتن است

    با زبان سبز راز گفتن است »

    گفت و گوی غنچه و گل از درون باغچه

    باز هم به گوش می رسد

    تو چه فکر می کنی؟

    راستی کدام یک درست گفته اند؟

    من که فکر می کنم

    کل به راز زندگی اشاره کرده است

    هر چه باشد او گل است

    گل یکی دو پیرهن

    بیشتر ز غنچه پاره کرده است

    قیصر امین پور

    شاعرانه ها

    سینه ام دکان عطاری است ، دردت چیست ؟

    شنبلیله ، رازیانه ، شاهی و گشنیز

    هل و آویشن نبیذ سرخ شور انگیز

    سینه ام دکان عطاری است ، دردت چیست ؟

    تو اگر جسمت بهاران است اما جان تو پاییز

    عازم مسجد سلیمانی ولیکن می رسی تبریز

    عاشقی تو

    عاشقی تو

    من برای عاشق بی کس

    عاشق بی چیز

    راه رفتن ،گریه کردن زیر باران می کنم تجویز

    سینه ام دکان عطاری است ، دردت چیست؟

    محمد صالح علا

     

    هنر ها

    هنر سخن گفتن

    بدان که از همه ی هنرها، بهترین، سخن گفتن است

    با همه هنر جهد کن که سخن بر جای گویی که سخن نه بر جای، اگرچه خوب گویی، زشت نماید وسخن که از وی بوی هنر نیاید، ناگفته بهتر. سخن ناپرسیده مگوی و از گفتار خیره پرهیز کن و چون باز پرسند، جز راست مگوی و تا نخواهند، کس را نصیحت مگوی و پند مده خاصه کسی را که پند نشوند.

    سقراط گوید: هیچ گنجی بهتر از هنر و هیچ دشمن بدتر از خوی بد نیست و هیچ عزّی بزرگوارتر از دانش نیست و هیچ پیرایه بهتر از شرم نیست. پس آموختن را وقتی پیدا مکن چه در هر وقت و در هر حال که باشی چنان باش که یک ساعت از تو در نگذرد تا دانشی نیاموزی.

    نادانان را مردم مدان و دانای بی هنر را دانا مشمر و پرهیزکار بی دانش را زاهد مدان و با مردم نادان صحبت مکن، خاصه با نادانی که پندارد داناست و بر جهل خرسند مشو و صحبت جز با مردم نیک نام مکن که از صحبت نیکان، مرد نیک نام شود... کردار نیک را ناسپاس مباش و فراموش مکن... خوش خویی و مردمی پیشه کن و از خوی های ناستوده دور باش.

    قابوس نامه


    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 393
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 273
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 526
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 10,223
  • بازدید کلی : 367,855
  • کدهای اختصاصی